Perkhidmatan Mobil Dan SMS
Perkhidmatan Mobil dan SMS
1. Membayar bil (Paybills Malaysia) - https://www.paymentgalaxy.com/paybillsmalaysia/
2. Pertanyaan, aduan dan maklum Balas (TALIKHIDMAT) - https://talikhidmat.sarawak.gov.my/talikhidmat/web/home/index
3. Memohon jawatan kosong di agensi-agensi Kerajaan Negeri (e-Recruitment) - https://erecruitment.sarawak.gov.my/erecruitment/welcome
Perkhidmatan SMS
1. TALIKHIDMAT
Untuk membuat pertanyaan atau aduan:
- Taip 555999 submit diikuti dengan pertanyaan atau aduan
- Contoh: 555999 submit Paip bocor di tepi Jalan Song
- Hantar kepada nombor: 62999
Untuk mendapat status aduan :
- Taip 555999 status diikuti dengan nombor kes
- Contoh: 555999 status 20100201-001
- Hantar kepada nombor: 62999
Nota:
Kadar SMS biasa akan dicaj apabila anda hantar mesej ke 62999.
SMS yang diterima dari TALIKHIDMAT adalah percuma.
2. e-Recruitment
a) Untuk menyemak status permohonan Taip ERS 12 digit No. KP Baru dan hantar ke 62999 (sistem hanya memaparkan status permohonan dalam tempoh 6 bulan dari tarikh semakan melalui SMS) |
|
b) Untuk menyemak jadual temuduga Taip ERI 12 digit No. KP Baru dan hantar ke 62999 (sistem hanya memaparkan temuduga yang dijadualkan dalam tempoh 1 bulan dari tarikh semakan melalui SMS) |