Perkhidmatan Dalam Talian
1. PERTANYAAN, ADUAN DAN MAKLUMBALAS (TALIKHIDMAT)
Orang awam boleh mengemukan pertanyaan, aduan dan maklum balas berkenaan pejabat ini dengan mengisi borang dalam talian melalui Sistem TALIKHIDMAT. Sistem Talikhidmat akan memberi satu nombor rujukan untuk menyemak status pertanyaan atau aduan yang dikemukakan melalui sistem tersebut.
2. Bagaimana Mencapai Talikhidmat Melalui SMS
Untuk membuat pertanyaan atau aduan:
Langkah 1: Taip 555999 submit diikuti dengan pertanyaan atau aduan
Langkah 2: Contoh: 555999 submit Paip bocor di tepi Jalan Song
Langkah 3: Hantar kepada nombor: 62999
Untuk mendapat status aduan :
Langkah 1: Taip 555999 statusdiikuti dengan nombor kes
Langkah 2: Contoh: 555999 status 20100201-001
Langkah 3: Hantar kepada nombor: 62999
Note:
Kadar SMS biasa akan dicaj apabila anda hantar mesej ke 62999.
SMS yang diterima dari TALIKHIDMAT adalah percuma.