Piagam Pelanggan

 

Piagam Pelanggan


 

 

PIAGAM PELANGGAN

 

  1. Mengemukakan Penyata Kewangan Kerajaan (PKK) Kepada Pengarah Audit Negeri sebelum 28 Februari setiap tahuun.
  2. Menguruskan Penyata Akaun Bulanan kepada Pegawai Pengawal supaya boleh diakses dan dijana pada 1 haribulan berikutnya.
  3. Menguruskan kelulusan baucar bayaran dalam tempoh 2 hari bekerja bagi baucar bayaran yang lengkap dan betul.
  4. Menyediakan resit rasmi yang tepat semasa urusan dibuat. 
  5. Memproses gaji bulanan seperti jadual yang diluluskan.
  6. Memastikan Laporan Pemeriksaan Inspektorat (LPP) kepada Pusat Tanggungjawab (PTJ) dalam tempoh satu (1) hari bekerja  selepas sesi 'Exit Conference'.
  7. Memberi maklumbalas dalam tempoh 1 hari bekerja selepas menerima aduan/ cadangan/ pertanyaan daripada pelanggan.


piagam pelanggan

 

 

© Hak Milik Jabatan Perbendaharaan Negeri Sarawak.


Last Updated On 21 Nov 2024

WAKTU PEJABAT

Isnin - Khamis

8 pagi hingga 1 petang & 2 petang hingga 5 petang

Jumaat

8 pagi hingga 11:45 pagi & 2:15 petang hingga 5 petang

Sabtu, Ahad & Cuti Umum

Kaunter Tutup

image Undian
image Pengumuman